Eventi trascorsi
17th Smart Card Research and Advanced Application Conference

| Università della Svizzera italiana - Via Giuseppe Buffi 13, Lugano
Since 1994, CARDIS is the foremost international conference dedicated to smart card research and applications. Smart cards, or by extension smart devices are the basis for many secure systems and play a decisive role in ID management. CARDIS conferences gather researchers and technologists who focused on all aspects of the design, development, deployment, validation and application of smart cards or smart personal devices. The conference will be held in collaboration with Fondazione Politecnico di Milano and Micron.

Open Days dell’Innovazione

|
"Open Days dell’Innovazione" è il primo evento italiano pensato per un pubblico di non profit, innovatori sociali, imprese, università, attori pubblici e privati. L’evento, realizzato nell’ambito del programma Innovazione per lo Sviluppo, sarà strutturato in 2 giornate, con diversi slot che prevedono keynote di speaker internazionali, testimonianze di innovatori dal sud del mondo, workshop applicativi, sperimentazione pratica di prototipi, spazi di networking e scambio informale. Fondazione Politecnico di Milano partecipa al programma “Innovazione per lo sviluppo”, insieme a Polihub, Metid – Politecnico di Milano, Ingegneria Senza Frontiere – Milano, Tiresia e Associazione Gianluca Spina, con il progetto “Open Innovation per la cooperazione”.

WORKSHOP ON MOBILE SYSTEM TECHNOLOGIES / Architectures, technology trends and memory solutions

Third edition

27 ottobre
| Politecnico di Milano, Aula Rogers - Via Ampère 2, Milano
The MST workshop series is meant to bring together researchers, professionals, and industrial engineers with an interest in the technologies for mobile systems. The third edition offers a comprehensive view on architecture models, technology trends, and memory solutions enabling personal and industrial mobile systems, including smartphones, tablets, smartwatches, IoT devices. The interest is on the role that memory and storage subsystems play upon system performance, energy, dependability, security, and functionalities. Confirmed speakers include experts from leading companies and universities, among which Micron, ARM, Sierra Wireless, Phison, Politecnico di Milano, Politecnico di Torino, Nanyang Technological University, Eurecom, ALaRI, ETH Zurich, University of Napoli Federico II. MST 2017 is organized by Fondazione Politecnico di Milano and sponsored by Micron Foundation, Politecnico di Milano and AEIT/AMES.

ICITY LAB

Verso la città sostenibile

24 ottobre
| Spazio BASE Via Bergognone 34, Milano
Partecipazione, digital innovation, utilities e servizi pubblici locali, manifattura 4.0 e rigenerazione urbana nelle città: sono questi i temi al centro di “ICITY LAB 2017”. La manifestazione vedrà due giorni di confronto tra amministratori, politici, imprese, associazioni e cittadini. Fondazione Politecnico di Milano sarà presente il 25 ottobre nella sessione della mattina con il progetto Sharing Cities.