Eventi in programma
Openmind project | Final workshop

09:30
| RWTH Aachen University, Laboratory for Machine Tools and Production Engineering (WZL) | Manfred-Weck Haus, Steinbachstraße 19 - Aachen (Germany)
OPENMIND – On-demand production of entirely customised minimally invasive medical devices – project provides an innovative new production chain based on FRP (fibre-reinforced plastics) production processes (micro-pullwinding). Thanks to the OPENMIND concept, combining highly flexible processes and intelligent data mining functionality, new perspectives for personalised medical devices will be open. If you want to learn more about OPENMIND you just have to attend the final workshop of the project which will be held on August 29, 2018 at RWTH Aachen University, from 9:30 to 13:00, in Aachen (Germany). The event is organized by Fraunhofer IPT in cooperation with all project partners. The OPENMIND project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 Research and Innovation Programme.

THEOREM | Ricerche di titoli IP su portali gratuiti on line - Evento #5

11 settembre
14:00
| Politecnico di Milano, Campus Bovisa-La Masa, Aula 0.5 - Via Lambruschini 4, Milano
THEOREM è il nuovo programma di sensibilizzazione e formazione sulla proprietà intellettuale rivolto a studenti, ricercatori e startupper dell'industria creativa interessati a proteggere e sviluppare le proprie idee. L’obiettivo di THEOREM è promuovere e diffondere la conoscenza della Proprietà Intellettuale fornendo ai partecipanti gli strumenti necessari ad orientarsi all’interno del panorama normativo ed imprenditoriale. Il programma si compone di un ciclo di workshop tenuti da docenti ed esperti del settore che tratteranno gli aspetti fondamentali riguardanti le tematiche di design, copyright, marchi e brevetti. Il quinto incontro formativo del progetto THEOREM è in programma martedì 11 settembre, a partire dalle ore 14.00. L'incontro fornirà indicazioni sulla ricerca documentale dei titoli di Proprietà Intellettuale nei portali on line ad accesso gratuito e sulla disponibilità di accedere liberamente ad utili informazioni di contenuto tecnico. L'evento è legato alla conferenza CEPIUG 2018.

IWCM2 2018 - International Workshop on Characterization and Modeling of Memory Devices

27 settembre
09:30
| University of Milano-Bicocca, Building U6, Room U6-09 (Ground Floor) Piazza dell’Ateneo Nuovo 1, Milan (Italy)
IWCM² (International Workshop on Characterization and Modeling of Memory devices) represents a unique opportunity for reviewing and discussing aspects of nanoscale memory devices and novel memory concepts, including the physical understanding, the new materials knowledge and new device architecture encouraging fruitful interactions among participants, technology leaders of industry and academia. The event is organized by Politecnico di MilanoMicron and Università degli Studi di Milano-Bicocca in collaboration with Fondazione Politecnico di Milano. IWCM² is sponsored by Micron Foundation.